wtorek, 13 grudnia 2016

Śliwki w kremowej owsiance

Wraz ze zbliżającymi się świętami, dla każdego studenta zbliża się również, czas egzaminów i zaliczeń. W ostatnim tygodniu uświadomiłam sobie jak niewiele dotąd zrobiłam... Teraz łapię się nadziei, że styczeń nadejdzie odrobinę wolnej... Bo nadzieja umiera ostatnia! Nie zapominam jednak o tym miejscu i liczę, że we współpracy z gotowaniem, stanie się dla mnie odskocznią od codziennej nauki. 




Odnośnie gotowania... Śniadania są dla mnie codzienną celebracją. Uwielbiam je i pomimo wczesnych pór wstawania, zawsze znajduję czas by w spokoju delektować się nimi nad kubkiem gorącej kawy. Dzisiejsza propozycja zawitała u mnie trzy dni z rzędu. Po pierwszym kęsie tej cudownej owsianki przeniosłam się do żywieniowego raju. Delikata, kremowa konsystencja, zapach cynamonu i smak śliwek oczarowały mnie, a uśmiech który się wtedy pojawił, towarzyszył do końca dnia.




Składniki:

-50g płatków owsianych
-pół opakowania serka typu bieluch
-4 łyżki mleka
-trzy dojrzałe śliwki
-cynamon
-naturalny ekstrakt z wanili
-słodzik

Dodatki:

- masło z nerkowców i babka płesznik









Wykonanie:

Płatki wsypać do garnka i zalać wrzątkiem. Gotować na małym ogniu. W tym czasie pokroić śliwki w kosteczkę. Gdy płatki wchłoną wodę, podlać odrobiną mleka, dodać ekstrakt, szczyptę cynamonu i słodzik. Dokładnie wymieszać, dorzucić śliwki i wyłączyć ogień. Dodać serek, wmieszać i przełożyć owsiankę do miski :)



Smacznego!
Porcja bez dodatków zawiera ok. 305 kcal