poniedziałek, 13 marca 2017

Makaron z gorgonzolą, gruszką i orzechami włoskimi

Bardzo was przepraszam za tak długą nieobecność. Powiedzenie, że nieszczęścia chodzą parami potwierdziło się u mnie w ostatnim czasie... Choć nie mogę powiedzieć, że o same nieszczęścia chodziło, kilka sytuacji z ostatniego miesiąca zapadnie w mojej pamięci jako najlepsze wspomnienia w życiu. Istny emocjonalny kocioł Panoramixa. No, ale koniec o mnie. Przejdźmy do rekompensaty w postaci wyczekiwanego przepisu! 



Nie ma lepszego połączenia smaków niż ser pleśniowy w towarzystwie gruszki i podbijających smak orzechów włoskich! Do tego lampka wina i kolacja dla dwojga przerodzi się w ucztę dla podniebienia. Wypróbujcie sami, a gwarantuję, że zakochacie się w tym daniu. 



Składniki na porcję:
-50g makaronu (u mnie tagiatelle ze szpinakiem)
-40g gorgonzoli 
-4 łyżki mleka
-pół gruszki
-pieprz, sól
-ząbek czosnku
-pół garści pokruszonych orzechów włoskich

U mnie dodatkowo suszone pomidory :) 










Wykonanie:
Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu. W tym czasie do rondelka wlewamy mleko i wrzucamy kawałki gorgonzoli oraz posiekany ząbek czosnku. Gotujemy na małym ogniu pod przykrywką, co jakiś czas mieszając, by ser dokładnie się rozpuścił. Zdejmujemy pokrywkę i trzymamy jeszcze chwilę na ogniu, żeby sos zgęstniał. Odcedzamy makaron i przekładamy do rondelka. Dodajemy sól, świeżo zmielony pieprz i pokrojoną w kosteczkę gruszkę. Mieszkamy dokładnie i przekładamy do miseczki. Posypujemy orzechami i gotowe !


Porcja zawiera 490 kcal. Smacznego !