poniedziałek, 20 lutego 2017

Tosty z karmelizowanym jabłkiem w słodkim sezamowo-karobowym sosie

Zbliża się ten dzień, który z roku na rok wywołuje u mnie większy rachunek sumienia niż spisywanie postanowień noworocznych. Ten dzień, który napawa mnie szczęściem, a równocześnie wzbudza strach. Urodziny. Kolejne... choć mam wrażenie jakby od poprzednich minął zaledwie tydzień. No cóż, kończę kolejny najlepszy rok i zaczynam liczyć nowe spełnione mini marzenia ! 


Kolacje na słodko nie goszczą na moim stole zbyt często. Lecz kiedy już się pojawią, wywołują eksplozję smaku i taniec radości moich kubków smakowych! Karmelizowane  jabłko, rodzynki, chrupiący chleb... a to wszystko oblane cudownym sosem powstałym z połączenia melasy z chleba świętojańskiego i tahiny firmy Bakra. Zapraszam ! 


Składniki:
-chleb lub bułeczka ( u mnie z samych ziaren)
-serek śmietankowy lub wiejski
-jedno jabłko
-garść rodzynek i orzechów włoskich
-łyżeczka masła klarowanego

Sos:
-łyżka tahiny
-łyżka karobu- melasy z chleba świętojańskiego (do kupienia np.TU)
Wykonanie:
Chleb kroimy na mniejsze kawałki i zapiekamy lekko w opiekaczu lub piekarniku. W tym czasie kroimy jabłka w małą kosteczkę i wrzucamy na patelnię z rozgrzanym masłem. Posypujemy stewią, cynamonem i przykrywamy. Jeśli jabłka się przypalają można podlać je odrobiną wody. Wyciągamy tosty i smarujemy je serkiem. Gdy jabłka zmiękną i zaczną się rozpadać dorzucamy garść rodzynek i orzechów włoskich. Mieszamy i przekładamy na tosty. Całość artystycznie polewamy melasą i tahiną. Gotowe :)


Smacznego !