środa, 15 lutego 2017

Ryż z mango w mleczku kokosowym

Słońce na niebie i słońce na śniadanie! Wystarczy zamknąć oczy i wystawić na nie twarz, a myśli same wędrują do piaszczystych, tropikalnych plaży... Ah, lato tęsknię za tobą! Dzisiejsze śniadanie dodatkowo spotęgowało to uczucie... Wprowadzając kilka urozmaiceń, przeniosłam smak poznany podczas wakacyjnych podróży prosto w polską zimę! 


Zestawienie mango i mleczka kokosowego zaczarowało mnie od pierwszego kęsa... To za sprawą tajskiego deseru zwanego mango sticky rice, który opiera się właśnie na tych dwóch składnikach. Lepki ryż i nieprzyzwoicie dojrzały owoc, obsypane prażonymi orzeszkami były moim ulubieńcem podczas podróży w tamte strony... Grzechem byłoby choć częściowo nie przemycić tego smaku do mojej prywatnej kuchni! Tak więc, zapraszam was na kulinarną podróż w tropiki !


Składniki:

-50g ryżu (oryginalnie kleistego, ja użyłam średnioziarnistego)
-połówka bardzo dojrzałego mango
-ok. 200 ml mleczka kokosowego
-szczypta cynamonu
-słodzik 
-garść rodzynek
-prażone orzechy do posypania














Wykonanie:

Ryż początkowo gotujemy na wodzie. W połowie podanego na opakowaniu czasu gotowania odlewamy jej nadmiar i zalewamy go mleczkiem kokosowym. Gotujemy pod przykryciem, aż zgęstnieje i stanie się miękki. W tym czasie obieramy połowę mango, kroimy i rozgniatamy widelcem. Do ryżu dodajemy słodzik, szczyptę cynamonu i garść rodzynek. Dokładnie mieszamy i przekładamy do miseczki. Na górę kładziemy mango i obsypujemy dodatkami. Gotowe, smakujcie tropiki! 


Porcja, bez orzechów, zawiera 450 kcal
Smacznego !