wtorek, 13 czerwca 2017

Makaron z cukinii z ciecierzycą i suszonymi pomidorami

Przyszły tydzień zasypie mnie egzaminami... To okropnie niesprawiedliwe, że sesja przypada na tak cudowną pogodę. No w sumie to pada deszcz...No ale w deszczowy wieczór też jakoś nauka nie idzie... Każda wymówka jest dobra! A wymówka z udziałem pichcenia w kuchni już całkowicie usypia moje sumienie. Zapraszam !

W końcu odstawiłam gorące dania z dużym udziałem rozgrzewających przypraw i zastąpiłam je  surowymi, lekkimi i pełnymi witamin! Dojrzałe na słońcu warzywa i owoce wysypują się z kuchni, a ja nie mam ich dosyć!

Składniki:
-jedna cukinia (ok.300g)
-ugotowana ciecierzyca (ok.100g)
-garść suszonych pomidorów (40g)
-ząbek czosnku
-pół cebuli
-łyżeczka oleju kokosowego
-łyżka oleju z pestek dyni
-sól, pieprz, słodka papryka, oregano
Wykonanie:
Cukinię ucieramy na tarce do robienia makaronu z warzyw. Czosnek i cebulkę drobno siekamy i podsmażamy na oleju kokosowym razem z obtoczoną w przyprawach ciecierzycą. Gdy się zarumienią wyłączamy ogień i na sam koniec wrzucamy posolony i popieprzony :D makaron z cukinii oraz pokrojone suszone pomidory. Mieszamy dokładnie i od razu przekładamy na talerz ( nie trzymajcie go na patelni dłużej niż kilka sekund, ma być surowy). Polewamy olejem z pestek dyni. Gotowe! 


Całe danie ma 274 kcal. Smacznego!