poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Bananowe ciasteczka z cieciorki o smaku białej czekolady

Wstaję w poniedziałek i wiem, że czekają mnie tylko dwa dni zajęć... Cudowne uczucie, dodatkowo spotęgowane myślą o spędzeniu świątecznego czasu z rodzinką na poszukiwaniu ukrytych w ogrodzie jajek z czekolady. Ja jednak co roku stawiam na zdrowsze wielkanocne łakocie. Jedną z propozycji są te bajeczne, kremowe ciastka! 

Podobne ciasteczka prezentowałam wam już TU. Tym razem urozmaiciłam jednak nieco przepis i musiałam znowu podzielić się z wami tym powalającym na kolana smakiem. Masa z której powstają ciasteczka, równie dobrze może być jedzona na surowo... I uwierzcie, potrzeba ogromnej silnej woli by zostawić choć jej część do upieczenia.


Składniki:

-puszka ciecierzycy (ok.300g)
-bardzo duży dojrzały banan
-2 duże łyżki masła orzechowego (najlepiej użyć super chrupiącego)
-2 łyżki zmielonych płatków owsianych lub mąki owsianej
-słodzik (u mnie stewia)
-jedna miarka odżywki białkowej o smaku białej czekolady
-ricotta do ozdoby









Wykonanie:

Banana blendujemy z cieciorką na gładką masę. Dodajemy słodzik, odżywkę i zmielone płatki owsiane, ponownie miksujemy. Na końcu dokładamy masło orzechowe i mieszamy tak, by równomiernie rozeszło się w cieście. Masa powinna mieć konsystencję bardzo gęstego budyniu. Przy użyciu łyżki nakładamy ją na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 180 stopni, pieczemy ok. 15. Na zewnątrz ciastka mają być lekko chrupkie ale środek powinien pozostać kremowy i miękki.  Gdy wystygną dekorujemy je ricottą i posypujemy kakao. 


Jedno ciasto ma ok. 75 kcal. Smacznego !