środa, 5 kwietnia 2017

Fit chili con carne

W tym roku obiecałam sobie nie przegapić rozpoczęcia wiosny przez naturę. Więc... spójrzcie w okna! Wszystko powoli budzi się do życia, a zieleń z dnia na dzień dominuje miejskie krajobrazy. Sezon grillowy już rozpoczęty, rolki i rower odkurzone po przymusowym śnie zimowym, czas na zakaz narzekania i siedzenia w domu! No chyba, że w kuchni ;) 



To danie sprawiło, że po długie przerwie ponownie przekonałam się do mięsa. Nie dość, że smakiem i aromatem podbija serce, to dodatkowo syci na długo i dostarcza pełnowartościowego białka. Zapraszam do testowania !  


Składniki na 3 porcje (a nawet 4, bo dania wychodzi dużo):
-100g brązowego ryżu
-200g mielonego mięsa wołowego
-pół czerwonej papryki 
-pół puszki kukurydzy
-pół puszki czerwonej fasoli
-puszka krojonych pomidorów 
-połówka czerwonej cebuli
-połówka białej cebuli
-ząbek czosnku 
-przyprawy: słodka i ostra papryka, papryka wędzona, mielony kmin rzymski, oregano, sól, pieprz cayenne, czosnek granulowany
-płaska łyżeczka ksylitolu (lub innego słodzika) 
-olej kokosowy do smażenia
-jogurt naturalny do polania (łyżka na porcję)
-dwa całe liście sałaty w formie miseczki



Wykonanie:
Do garnka z osoloną wrzącą wodą wrzucamy ryż i gotujemy. 
Posiekaną białą cebulę i czosnek podsmażamy na oleju kokosowym, na rozgrzanej dużej patelni. Dorzucamy doprawione pieprzem cayenne i solą mięso. Smażymy ok. 15 min starając się rozbić mięso na jak najmniejsze kawałki. Pokrojoną w kosteczkę paprykę i czerwoną cebulkę, wrzucamy na patelnię i zalewamy pomidorami z puszki. Doprawiamy przyprawami, solą i ksylitolem, przykrywamy pokrywką i dusimy ok. 10 min (w razie potrzeby podlejcie danie wodą lub bulionem). Po tym czasie dokładamy kukurydzę, fasolę oraz ugotowany i odcedzony ryż, wszystko dokładnie mieszamy i dusimy jeszcze ok. 5-10 min. Umyte liście sałaty układamy w miseczkach lub na talerzach i nakładamy do nich nasze chili. Polewamy łyżką jogurtu i gotowe ! 



Całe danie (bez podziału na porcję) zawiera ok 1190 kcal. Smacznego!