niedziela, 23 kwietnia 2017

Makaron ze szparagami, indykiem i ricottą

Ostatnim czasy mój uzależniony od matki natury umysł dostaje paranoi połączonej z rozdwojeniem jaźni... Budząc się w Wielkanocny poranek, zamiast promieni słońca przywitały mnie płatki śniegu., a zajączka zastąpił Święty Mikołaj. Powrót do Warszawy na niewiele się zdał... Ursynowski wiatr wywiewa z mojej głowy resztki wspomnień o ciepłych dniach. Odnalazłam jednak pocieszenie w ćwiczeniach i gdy wracam z siłowni naładowana endorfinami na moim talerzu lądują takie oto pyszności! 



Sezon na szparagi uważam za otwarty i nie tylko ja... Polski instagram aż pęka od zdjęć tego cudu natury. Zielone gałązki finezyjnie zdobią nasze dania i obdarowują nas namiastką wiosny. Mój pomysł na wykorzystanie ich w kuchni jest prosty. Nie ma sensu urozmaicać czegoś co samo w sobie jest przepełnione idealną kompozycją smaków. Idealnie komponuje się z nimi makaron z ricottą, a dodatek indyka zapewnia nam pełnowartościowe białko. 
Składniki:
-ok. 50g makaronu tagliatelle
-duża łyżka ricotty 
-ok. 250g szparagów
-ok. 100g piersi z indyka
-przyprawy do mięsa: czosnek granulowany, kurkuma, curry, oregano, papryka słodka, chili, sól, pieprz
Wykonanie:
Indyka kroimy w małe kosteczki, obsypujemy przyprawami i smażymy pod przykryciem na odrobinie oleju kokosowego ok. 10 min. W tym czasie gotujemy makaron i podgrzewamy wodę na warzywa. Odcinamy szparagom zdrewniałe końce (grubsze gałązki możemy dodatkowo oskrobać obieraczką) i wrzucamy je do wrzącej wody z dodatkiem soli i mleka ( pozwala to zapobiec stratom witaminy C). Gotujemy je ok.5 min, tak by nadal były chrupkie, odcedzamy i kroimy na mniejsze części. Ugotowany makaron mieszamy w garnku z ricottą, dodajemy szczyptę soli i pieprzu, dokładamy szparagi i indyka. Całość przekładamy na talerz i gotowe! 


Całe danie ma ok. 400 kcal. Smacznego!