poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Jogurtowo cynamonowy bulgur z bananem

Razem z nadejściem wiosny odnotowałam wzrost zachorowań na chandrę. Mimo ładnej pogody nasze mózgi odmawiają współpracy, a nadmiar serotoniny zamiast cieszyć, przytłacza wszystkich dookoła. Czas opracować taktykę obronną! Zacznijmy może... od środka! Dawką zdrowia na dzień dobry.

Kiedy na dworze temperatura wzrasta ponad niebiańskie 20 stopni, w mojej kuchni następuje mała zmiana sposobu podawania śniadań. Wystawiając twarz do słońca odpuszczam ciepłe i rozgrzewające mieszanki, a na ich miejsce wkraczają orzeźwiające, chłodne dania które dodają energii. Wypróbujcie sami! 


Składniki:
-50g kaszy bulgur z vermicelli
-opakowanie jogurtu naturalnego (100g-150g)
-banan
-cynamon
-słodzik (u mnie stewia)

Dodatki:
-letnie jagody ze słoiczka 
-lawenda 











Wykonanie:
Kaszę gotujemy według przepisu na opakowaniu, można to zrobić dzień wcześniej, wtedy przygotowanie śniadania zajmie wam 5 min ;). Ugotowaną i ostudzoną kaszę mieszamy z jogurtem naturalnym, cynamonem, słodzikiem. Połowę banana rozgniatamy a drugą kroimy w plasterki. Dodajemy go wcześniej przygotowanej masy i ponownie dokładnie mieszamy. Przekładamy do miseczki i dekorujemy dodatkami według uznania. Gotowe!


Porcja bez dodatków (ze 150g jogurtu) zawiera 345 kcal. Smacznego!