wtorek, 3 stycznia 2017

Różana owsianka

Wróciłam z przerwy naładowana pozytywną energią, motywacją i głową pełną postanowień. Uwielbiam ten czas kiedy nadchodzi nowy rok, a my możemy oczyścić się psychicznie i z nową siłą podjąć pracę nad sobą. Kiedyś uważałam, że noworoczne postanowienia nie powinny mieć racji bytu. No bo i po co skoro opuszczamy po miesiącu? Jednak, pewnego razu zmęczona ciągłym niepowodzeniem, zaparłam się tak mocno, że udało mi się osiągnąć swój cel. Od tego czasu, co roku, małymi kroczkami ulepszam siebie i swoje życie. Małe rzeczy cieszą najbardziej, a jedną z nich  może być rozpoczęcie dnia od zdrowej i ciepłej owsianki ;).



Dziś rano zapach róży wypełnił moją kuchnię, a ja wpatrzona w okno postanowiłam w końcu przerwać noworoczne lenistwo i podzielić się z wami przepisem na to cudowne śniadanie. Owsianka z dodatkiem siemienia lnianego jest genialnym sposobem na oczyszczenie organizmu po świętach i sylwestrze. A jej smak oczaruje was i nastawi pozytywnie do walki z noworocznymi postanowieniami. 

Składniki:
-dojrzały banan
-10g siemienia lnianego
-szklanka mleka
-2 łyżki wody różanej
-czubata łyżka ricotty
-łyżka masła z nerkowców
- dwie łyżeczki przecieru z płatków róż
Wykonanie:
Płatki i siemię zalewamy mlekiem i wodą różaną, gotujemy do gęstości, dodajemy rozgniecionego banana, łyżkę masła z nerkowców, ricottę i jedną łyżeczkę różanego przecieru. Dokładnie mieszany, przekładamy do miski. Dekorujemy według uznania. 


Porcja owsianki zawiera ok. 440 kcal 
Smacznego! 

Siemię lniane znane jest z niesowitych właściwości. Zawiera ogromne ilości błonnika, działa osłonowo na żołądek, poprawia pracę jelit i oczyszcza przewód pokarmowy. Wspomaga odchudzanie, poprawia wygląd skóry i włosów. Zawartość witamin i minerałów pomaga regulować gospodarkę hormonalną. Poprawia funkcjonowanie układu krążenia i podnosi samopoczucie. Najbardziej wartościowe jest nieprzetworzone w postaci ziaren. Jego dodatek zagęszcza dania, a zalane wodą tworzy galaretowaty napar który może służyć jako substytut jajek.